Løbsdeltagelse

Hvordan skal jeg forholde mig, hvis jeg vil detage i et licensløb?

Der er et par praktiske ting, du skal huske på, når du vil tilmelde dig et DCU-løb:

  • Tjek propositionerne på DCU’s tilmeldingsside.
    Propositioner er overordnede beskrivelser af licensløb. Her finder du de nødvendige informationer om hvilke klasser, der inviteres, dato, tid, sted, pris, distance, omklædningsforhold, parkering, og – IKKE MINDST tilmeldingsinformationerne. Det er som oftest muligt at tilmelde sig elektronisk via propositionssiden (se efter et link med titlen “Tilmelding”). Her udfylder du med dine data. Hvis det af en eller anden grund ikke kan lade sig gøre at gennemføre elektronisk tilmelding, bør der også – som et alternativ – være anført et telefonnummer, eller en emailadresse til den person, der står for tilmeldingerne.
  • Aftal transport
    Det er ofte en meget god ide at prøve, at koordinere transporten til løbsstedet. Der kan være en del benzin- eller andre rejseudgifter at spare – plus det, at det jo kan være meget hyggeligt at have nogen at følges med.
  • Indskrivning i GOD TID
    Når du/I når frem til løbsstedet er det vigtigt, at få overstået indskrivningen i god tid da man i værste fald, kan blive diskvalificeret eller blive nægtet start, hvis man ikke har indskrevet sig.
  • NB: Førstegangsdeltagere henter sit nummer i dommervognen
    Hvis det er første gang, du kører licensløb kan det være, at du ikke har fået udleveret dit rygnummer af DCU. Hvis dette er tilfældet, skal man som oftest henvende sig i DCUs dommervogn, hvor de vil have dit nummer liggende til dig. Husk at beregne ekstra tid til dette, hvis du er ny, og ikke har dit nummer.
  • Sætte numre på trikoten (husk sikkerhedsnåle hjemmefra)
    Fra 2011 er det besluttet i både distrikt Sjælland og Jylland/Fyn, at begge rygnumre skal sidde bagpå trikoten.
  • Tjekke dæktryk og anden justering
  • Varme op
    Dette er meget individuelt, men du bør beregne 20-30 minutters tid til opvarmning inden løbet sættes igang.
  • Tisse af
    Det er meget vigtigt at indtage godt med mad og drikke i timerne inden løbet. Planlæg det sådan, at du drikker rigeligt vand inden løbet, men at du sørger for at indtage det sidste senest 45 minutter inden start. På den måde er der gode chancer for at undgå at skulle på toilettet under løbet
  • Kør til start og.. FYR DEN AF!