Mange FBL’ere er kommet godt fra start i 2011 sæsonen. Men ingen sÃ¥ godt som Søren, der i særklasse har indledt sæsonen med størst succes. En samlet tredjeplads i Georg Berg etapeløbet, en anden-plads i Ringsted og endelig en flot triumf i weekendens partidskørsel har pÃ¥ kort tid gjort D-klassen til en saga blot for Søren.
Og ingen tvivl om, at der ogsÃ¥ ligger en bÃ¥de solid træningsindsats og agressiv kørsel bag de flotte placeringer. Selv fortæller Søren, at han har trænet som en gal hele vinteren – med to klare mÃ¥l for øje:
“Jeg flytter til New York midt i maj og ville inden da opnÃ¥ to ting. Før det første at vinde et cykelløb og for det andet at rykke op i C klassen. Jeg har ligget søvnløs op til hvert race de sidste to weekender og ikke tænkt pÃ¥ andet end ‘ANGRIB!’. At det sÃ¥ lykkedes, er en helt fantastisk, uvirkelig følelse, som er noget nær det fedeste, jeg nogensinde har oplevet.”
I bÃ¥de etapeløbet og i Ringsteds løb opsøgte Søren virkelig heldet, og han sad da ogsÃ¥ med i det afgørende udbrud i sidstenævnte løb. Ligesom en tredjeplads pÃ¥ prologen og en fjerdeplads pÃ¥ 3. etape af etapeløbet vidner om, at Søren har været toneangivende i D-klassen. I Køge’s partidskørsel havde han teamet op med en Casper Juel fra DBC, og det var et Ã¥benlyst meget fornuftigt og forudseende valg. Ifølge Søren “kørte det hele sÃ¥dan rimeligt pÃ¥ skinner”, selvom det naturligvis ogsÃ¥ var “sygt hÃ¥rdt, bevares. Men med god kommunikation undervejs, god rytme osv.” Hvorefter han kan gøre foreløbig status:
“En fed start pÃ¥ sæsonen; 4 ture pÃ¥ podiet over 2 weekender og nu C rytter.”
Mads E 3’er i Ringsted
Ringsteds løb blev i øvrigt det hidtil bedste løb for FBL, idet Mads E var godt kørende og snuppede tredjepladsen i C-klassen, mens både Emil (B), Felix (H40) og Lars (C) hjemkørte pointgivende placeringer. Desværre er der intet billede af Mads, hverken på ruten eller skamlen. Men han giver selv denne dramatiske beretning:
“Jeg kom alene afsted med omkring 15-17 km igen og lÃ¥ alene, til der manglede ca 10 km. Der kom en enkelt mand op, og sÃ¥ ventede vi pÃ¥ 5, der lÃ¥ pÃ¥ mellemhÃ¥nd. Vi arbejdede godt sammen, og jeg sad og havde det fantastisk. Benene var lidt ømme, men jeg  kunne mærke, at der var en reel chance for sejr. Med 1000 m igen gik der taktik i den. Heldigvis blev spurten Ã¥bnet med 600 igen, og jeg kom i 3. position bag den rytter fra ABC, jeg havde besluttet mig for at ‘holde dæk pÃ¥’. Da en rytter fra Amager kommer susende indenom, kommer jeg virkelig i tvivl, om det er det rigtige hjul, jeg sidder i og jeg ryger over i Amager-rytteren bane, bliver klemt op pÃ¥ græsset af en rytter fra Holbæk, mister momentum og bliver 3’er. Var sindssygt rasende og rÃ¥bte og skreg, men jeg skulle jo bare have holdt hovedet koldt og holdt mit dæk. Pis! Jeg fik clear’et den med Holbæk-manden, da jeg var faldet ned igen. Ingen grund til at skabe sig for mange fjendskaber.”